گروه صنعتي درويش ، تامين كننده و نمايندگي رسمي فروش پمپ هاي سانتريفيوژ

۳۹ بازديد

پمپ اسيد يكي از دسته پمپ هاي Centrifuge مي باشد و گروه صنعتي درويش ، تامين كننده و نمايندگي رسمي فروش پمپ هاي سانتريفيوژ مقاوم در برابر خوردگي يا همان ( پمپ ضد اسيد ) است كه براي پاسخگويي به نيازهاي مشتريان بسيار مناسب طراحي شده است . اين پمپ  براي مشاغل صنايع معدني ، شيرابه و فلزات فرآوري مي كند. پمپهاي ما براي انتقال طيف گسترده اي از مواد شيميايي خورنده شامل اسيدها و دوغابهاي اسيدي و همچنين تهيه پمپهاي شيميايي مقاوم در برابر خوردگي و پمپهاي سانتريفيوژ عمودي مقاوم در برابر اسيد و خوردگي هستند.

 

ما طيف وسيعي از پمپهاي شيميايي و پمپهاي اسيدي جديد درايو مگ (مگنتي) را توليد و عرضه ميكنيم كه با راندمان بالا اما به صرفه اقتصادي طراحي شده اند.

كليه قطعات مرطوب شونده پمپ مانند پروانه ها از پلاستيك هاي پيشرفته و گرمانرم براي حداكثر مقاومت در برابر خوردگي ساخته مي شوند. فضاي داخلي پمپ با پلاستيك و همچنين از نظر مقاومت در برابر مقاومت شيميايي برتر است.

 

اين پمپ ها معمولا به دو دسته اصلي پمپ اسيدي از جنس پلي پروپيلن و پمپ استيل تقسيم ميشود .

7oie_پمپ.jpg 

پمپ هاي اسيد براي پمپاژ ، گردش مجدد و مخلوط كردن مايعات در صنايع مانند:

آبكاري

دارويي

رنگ موها و رنگ

ترشي استيل

معدن و فرآوري فولاد

انتقال مايع خورنده

تخليه مخزن به مخزن

بارگيري كاميون ها

تخليه اتومبيل هاي ريلي

آبكاري فلزي

انواع مواد شيميايي قابل پمپ توسط اين پمپ شامل موارد زير مي شود:

پمپاژ سولفوريك

پمپاژ نيتريك

پمپاژ هيدروفلوريك

پمپاژ حلال

پمپاژ آمونياك

پمپ شستشوي شيميايي

پمپاژ محلول اسيد

پمپاژ كلريد

پمپاژ مخلوط اسيدي و قليايي

پمپاژ حمام آبكاري (كروم و غيره)

 

پمپاژ اسيد سولفوريك

بيشترين ماده شيميايي مورد استفاده در صنعت ، اسيد سولفوريك تقريباً در هر بخش بازار در جهان مورد استفاده قرار مي گيرد.

شيميايي

سولفوريك اسيد تهاجمي است ، كه در غلظت هاي مختلفي از توليد كنندگان مواد شيميايي موجود است ، يا در جايي كه مقدار زيادي مورد استفاده قرار گيرد ، ممكن است اين اسيد در محل توليد شود. بسته به غلظت ، سولفوريك داراي يك SG از ?-? است. اين ماده شيميايي مي تواند به صورت واضح يا ابري باشد و بسيار پايدار و قابل اشتعال نيست.

 

 

مدير ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال

۴۶ بازديد

مدير ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال

اين شرح شغل براي درج آگهي استخدام در كاريابي‌هاي آنلاين و سايت‌هاي استخدامي تهيه شده، اما شما به آساني مي‌توانيد آنرا متناسب با شغل موجود در شركت خودتان تنظيم نماييد. مثلا مي‌توانيد آن را براي عنوان شغلي مشابهي مانند متخصص سئو استفاده كنيد.

به طور كلي، وظايف مدير ديجيتال ماركتينگ عبارتند از:

برنامه ريزي و مديريت وب سايت، SEO/SEM، ايميل، رسانه هاي اجتماعي و كمپين‌هاي تبليغاتي

نگهداري و بهبود حضور شما در رسانه‌هاي اجتماعي

اندازه‌گيري و سنجش عملكرد تمامي كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ و تهيه گزارش در مورد آن

خلاصه شغل

اگر ديجيتال ماركتينگ جزئي از كارهاي مهم در شركت شما است، پس قصد داريم كارهايي كه شما به انجام آنها نيازمنديد را نشان دهيم. قطعا ما به دنبال استخدام مدير ديجيتال ماركتينگ براي توسعه، پياده سازي، پيگيري و بهينه‌سازي كمپين ديجيتال ماركتينگ در كانال‌هاي ديجيتال هستيم. پس نياز داريم كه نكات زير را در مورد كارهاي يك مدير ديجيتال ماركتينگ بدانيم.

يك مدير ديجيتال ماركتينگ چه كاري انجام مي دهد؟ 

مدير ديجيتال ماركتينگ بايد داراي درك قوي از استراتژي‌ها و ابزارهاي بازاريابي فعلي باشد، همچنين قادر به هدايت كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ يكپارچه(با هدف مشترك) از زمان شروع كار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصي باشد. مديران ديجيتال ماركتينگ با تيم بازاريابي، پشتيباني و فروشندگان، براي راه‌اندازي به موقع يك كمپين، كار مي‌كنند.

مسئوليت‌ها (شرح وظايف مدير تبليغات)

  • برنامه‌ريزي و اجراي كليه كمپين‌هاي وب، SEO/SEM، ايميل، رسانه‌هاي اجتماعي و تبليغاتي.
  • طرح‌ريزي، اجرا و حفظ حضور در رسانه‌هاي اجتماعي
  • اندازه‌گيري عملكرد و گزارشگيري از تمامي كمپين‌هاي ديجيتال ماركتينگ و ارزيابي عمكرد آنها نسبت به اهدافي كه براي كمپين‌ها تعريف شده‌است.
  • شناسايي گرايشات بازار(trends) و بهينه‌سازي عملكرد و مصرف منابع، متناسب با گرايشات بازار
  • ارائه فكر و استراتژي‌هاي خلاقانه براي رشد و توسعه
  • طراحي، اجرا و اندازه‌گيري آزمون‌هاي مختلف بهينه‌سازي نرخ تبديل(رسيدن به اهداف)
  • همكاري با تيم‌هاي داخلي براي ايجاد صفحات فرود (landing pages) و بهينه‌سازي تجربه كاربر از صفحات
  • استفاده از قوه تحليلي قوي براي ارزيابي تجربه مشتري در كانال‌هاي مختلف و تمامي مراحل ارتباطي از طريق آنها (end-to-end user experience)
  • تنظيم نقاط موثر براي نرخ تبديل و بهينه‌سازي قيف فروش
  • همكاري با سازمان‌ها و ديگر همكاران فروشنده
  • ارزيابي فناوري‌هاي درحال ظهور، بكارگيري آن با فكر و رهبري مناسب براي هماهنگي و استفاده در مواقع نياز.

 

عسل چت

۴۸ بازديد

چت روم

گپ سرا يا چت روم به فضاي مجازي اي گفته مي‌شود كه افراد در آن با هم ارتباط برقرار مي‌كنند. نرم‌افزار ياهو مسنجر يكي از نرم‌افزارهاي پرطرفدار براي چت در چت روم‌ها بود كه توسط شركت ياهو طراحي شده بود. ياهو از تاريخ ?? دسامبر ???? چت روم‌هاي خود را تعطيل كرده‌است و ديگر چنين چيزي در ياهو مسنجر ديده نمي‌شود.

j685092_.jpg

چت روم‌ها به مرور زمان پيشرفته تر شدند و از آن چت روم‌ هاي ابتدايي و ساده تبديل شدن به چت روم‌هايي با امكانات زياد كه فراتر از چت كردن هستند.چت‌روم‌ها اين امكان را به شما مي‌دهند كه به صورت ناشناس وارد چت شويد بدون اينكه از شما شماره تلفن يا ايميل بخواند شما ميتوانيد به صورت ناشناس با افرادي از سرتاسر دنيا چت و تبادل نظر كنيد

چت روم فارسي .

اصطلاح "اتاق چت" يا چت روم فارسي، عمدتا براي توصيف هر نوع كنفرانس همزمان، گاهي اوقات حتي كنفرانس ناهمزمان استفاده مي شود. بنابراين، اصطلاح  ميتواند به معناي هر تكنولوژي از چت آنلاين در زمان واقعي و تعامل آنلاين با ديگران (به عنوان مثال، انجمنهاي آنلاين) به محيطهاي اجتماعي گرافيكي كاملا جامع باشد.استفاده اوليه از يك چت روم براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات از طريق متن با گروهي از كاربران ديگر است. با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم و دوست عزيزم كه الان داري اين مطلبو ميخوني، ضمن تشكر از بازديد شما از اين صفحه وبلاگ،در اولين پست خود در اين وبلاگ درباره چت روم ها و چگونگي محيط ان ها صحبت خواهيم كرد و مطالبي چكيده و مفيد از اين موضوع را خدمت شما ارائه خواهيم داد و اميد وارم مفيد واقع بشه و استفاده كامل را ببريد چت روم به زباني ساده همانطور كه از معني لاتين ان واضح است يعني،اتاق گفت و گو يا گپ زدن،كه در اينترنت سايت هايي بسيار وجود دارند كه از چنين قابليتي برخوردار هستند و براي هر كاربر يا بازديد كننده اي كه وارد ان سايت مي شود اين قابليت وجود دارد كه، در صفحه اي مخصوص معروف به روم، يا همان اتاق با ديگر كاربران حاضر و انلاين در ان سايت گفت و گو كنند و يا نوعي ارتباط برقرار سازند حتي چنين سايت هايي كه معروف به چت روم هستند،مي توان گفت كه نوعي سايت اجتماعي اند!! چت روم همانطور كه ميدانيد محيطي براي چت كردن ميباشد اما ما در تلاش هستيم هرچه بيشتر اين چتروم را روز به روز بهتر و شادتر نگه داريمدريا چت رومي قديمي با امكانات فوق العاده عالي ميباشد داراي شكلك ها و اتاق هاي مختلف از شهر هاي مختلف و ظاهري زيبا ميباشد اتاق هاي گفتگو يا چتروم هاي زيادي در سراسر اينترنت ميباشد اما دليل ما براي نوشتن اين متن اين بود كه كاربران ميگويند چرا دريا چت ؟ خوشحال ميشويم به اين سوال كه چرا چت روم عسل چت ؟ مگر چتروم هاي ديگه اي وجود ندارد در پاسخ بايد بگويم كه چرا چت روم هاي فارسي زيادي هستند كه به تازگي ايجاد شده است و امنيت اطلاعات در انها كمتر ميباشد به دليل مشخص نميتوان اسم چت روم فارسي هاي ديگري را ببريم اما در چتروم تهران چت مديران و ناظران سايت به صورت هميشگي كاربران متخلف را از چتروم اخراج و براي هميشه مسدود ميكند در دوره اي كه كشور هاي غربي بنيان خانواده را با شبكه هاي ماهواره اي بهم ميريزد پرشين چت روم ققنوس چت سعي دارد تا به بهترين نحو در انتشار فرهنگ و تمدن ايراني در چتروم را به نمايش بگذارد

 

عسل چت

عسل چت يكي از قديمي ترين چت روم هاي فارسي بوده كه در زمان خاصي قبل از فروش اين چت روم به كاربراني با امار انلاين 1200 نفر در لحظه ميرسيد كه پس از شلوغ بودن و كيفيت بالاي اين چت روم دامنه اصلي اين چت روم به قيمت بسيار بالايي فروخته شد و پس از مدتي سايت هاي خارجي دامنه اصلي اين چت روم را خريداري كرده و استفاده ميكنند ولي كاربران اين چت روم دوباره دامنه هاي متعددي ساخته و قصد بر برپايي دوباره اين چت روم داشته كه متاسفانه باز هم افرادي سود جو بدون نظارت بر چت روم هاي خود اسم اين چت روم را در سازمان فيلترينگ زير سوال برده و اين چت روم ها هم نيز فيلتر مي شوند ولي عسل چت امروزه با مديريتي 24 ساعته و نظارت كامل مانع از انتشار مطالب غير اخلاقي مي شود و قصد بر ساخت محيطي امن براي كاربران چت روم ها را دارد . 

 

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

۵۹ بازديد

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

il_b7.jpg

در اين مقاله برخي از بهترين شيوه هاي بازاريابي از طريق سامانه ارسال پيامك، براي دسترسي به مخاطبان هدف را معرفي ميكنيم.

ارائه ارزش واقعي با كمك سامانه ارسال پيامك

از آنجا كه درسامانه ارسال پيامك، شما به مخاطبان هدف خود در سطح بسيار شخصي دست مي يابيد، ارزش يك كمپين بازاريابي پيامكي بالاتر از همه چيز است.

براي مخاطبانتان ارزش قائل شويد. مخاطبان دوست دارند اطلاعاتي از وبسايت شمابه دست بياوردن كه به راحتي در هر رسانه اي قابل دسترسي نيست.

ايجاد يك ارزش پيشنهادي كه منحصر به فرد باشد، براي مخاطبان جذاب ترين گزينه است.

از ديد مشتري به مسائل نگاه كنيد.

اگر قصد داريد از سامانه ارسال پيامك به عنوان يك ابزار بازاريابي استفاده كنيد، در مرحله اول ر بايد تلاش كنيد تا مشتريان خود را درك كنيد.

سعي كنيد آنچه را كه از شما و متون شما انتظار دارند،براي مخاطبانتان ارسال كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال و دريافت پيامك ارائه پيشنهادات سودمند به  مشتريان رضايت آن ها را جلب كنيد.

انگيزه هايي مثل اين، باعث خواهد شد كه آن ها احساس ارزشمندي كنند. از آنجايي كه بازاريابي با سامانه ارسال و دريافت پيامك يك امر مبتني بر اجازه است و كاربر بايد آن را انتخاب كند،بايد چنين پيشنهاد هاي منحصر به فردي را از طريق ارسال پيامك ارائه دهيد كه نتوانند آن ها را رد كنند!

احساس فوريت را با سامانه ارسال پيامك، بيان كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك به منظور ايجاد يك فوريت در متون پيامك خود، مي توانيد نتايج بهتر و يا اطلاعات در اسرع وقت به دست آوريد.

به عنوان مثال، يك تاريخ انقضا ساده، مشتركين شما را تشويق مي كنند تا سريع تر پاسخ دهند يا سريع تر عمل كنند.

در پايان پيام خود، تاريخ انقضاء را قرار دهيد، “پيشنهادات به پايان مي رسد در تاريخ 5 مرداد. عجله كن! ” و ببينيد كه اين روش در ذهن مخاطب شما نقش دارد و آن ها سريع تر عمل مي كنند.

ايجاد احساس فوريت از طريق متون شما بسيار مهم است. در استفاده از سامانه ارسال پيامك از آنجا كه شما تنها نيستيد، شركت هاي ديگري در صف وجود دارد كه از ارسال پيامك استفاده مي كنند.

بنابراين اگر شما نمي توانيد حس اضطراب ايجاد كنيد، پيام هاي شما فقط به يك دسته ديگر متون تبديل مي شوند، غيرقابل مشاهده شده و ناديده گرفته خواهند شد.

در سامانه ارسال پيامك از متون شخصي سازي شده استفاده كنيد.

از آنجا كه پيامك بسيار شخصي تر از يك ايميل مستقيم است، شخصي سازي متون در سامانه ارسال پيامك باعث توجه مشتركين مي شود.

مشتريان مورد نظر به طور مستقيم به آن ها پاسخ مي دهند، بنابراين هر زمان كه مي توانيد از نام مخاطبان در متن پيامك استفاده كنيد.

اين كار باعث ميشود كه يك حس متفاوت بودن به مخاطباتن دست بدهد و احساس كند از طرف اجتماعي كه به او اهميت ميدهد مورد خطاب قرار گرفتته است.

آن ها را بيشتر با متون مربوطه بر اساس ترجيحات خود آن ها مورد هدف قرار دهيد؛ بنابراين متن شما ميتواند غير رسمي باشد تا مخاطب بيشتر احساس امنيت و راحتي داشته باشد.

از مناسبت ها براي ارتباط با مخاطبان استفاده كنيد.

يك تبريك ساده ميتواند به راحتي مخاطب را هيجان زده كند.

با استفاده از سيستم مديريت مشتريان پنل هاي پيامكي، ميتوانيد با زمان بندي مشخص، در تمام مناسبت ها از اين قابليت استفاده كنيد.

احساس رضايت مندي مشترياني كه در مواقع احساسي در كنارشان هستيد به مراتب بالاتر است.

با احتياط از سامانه ارسال پيامك استفاده كنيد.

امروزه انواع تبليغات هدفمند و غير هدفمند براي افراد زيادي ارسال ميشود، كه اصطلاحا تماما اسپم هستند و با بمباران تبليغاتي باعث ايجاد نارضايتي ميشوند.

مخاطبان زيادي هستند كه به محض اين كه متوجه ميشوند كه پيامكي كه دريافت كردند به كارشان نميايد، نام مجموعه را به عنوان اسپم در ذهنشان ذخيره ميكنند!

بزرگترين خطر براي يك كسب و كار اين است كه از ديد مشتريان، به عنوان يك كاراكتر بي توجه به علايق و حريم خصوصي مخاطبان به نظر بيايد.

اگر از مزاياي داشتن شماره تماس شخصي مشتري استفاده نادرست كنيد، مطمئناً خود را در پايان خط قرار مي دهيد. به ياد داشته باشيد بازاريابي با سامانه ارسال پيامك يك ابزار بسيار قدرتمند است كه مي توانيد براي افزايش تعامل با مشتري و فروش استفاده كنيد.

مشتريانتان را دسته بندي كنيد.

با استفاده از نرم افزار sms و ابزار مناسب، اتوماسيون در نوك انگشتان ما قرار دارد. شما نيازي به سرمايه گذاري زياد و زمان زياد نداريد، فقط برنامه ها را با نرم افزار sms برنامه ريزي كنيد و مديريت كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك  ميتوانيد مخاطبان را به  دسته بندي هاي مختلف تقسيم كنيد براي مثال :

مشاغل و اصناف  تمام استان هاي كشور…

محله ها و مناطق مختلف در استان ها و شهرها…

تفكيك از طريق كد پستي

پيش شماره تلفن همراه

سن و جنسيت و …

با كمك سامانه ارسال و دريافت پيامك، مي توانيد از روي شماره تلفن، مخاطبان را آناليز و دسته بندي كنيد و بعد از گروه بندي مخاطبان هدف به عنوان پرسونا براي آن ها پيامك ارسال كنيد.

تعرفه ارسال پيامك را مقايسه كنيد.

تعرفه ارسال اس ام اس  تبليغاتي بسيار كم تر از ساير روش هاي بازاريابي مي باشد.

استفاده از سامانه ارسال پيامك و همچنين قابليت ارسال پيامك انبوه، براي مشاغل يكي از به صرفه ترين و بسيار كم هزينه ترين ابزار براي تبليغات كسب و كار خواهد بود.

اين روش مطمئناً يكي از روش هايي است كه به مراتب هزينه كم تري نسبت به ساير روش هاي تبليغاتي دارد، بنابراين با فراق آسوده ميتوانيد سامانه ارسال پيامك براي توسعه و ارتقاءكسب وكار خود استفاده كنيد.

 

گام اول براي اجراي يك پرسشنامه آنلاين

۵۳ بازديد

همان طور كه مي دانيد در اين مقاله قصد داريم اطلاعات كاملي در خصوص پرسشنامه آنلاين در اختيار شما عزيزان قرار دهيم، به طبع مي دانيد كه ايجاد و ساخت يك پرسشنامه تا به چه ميزان مي تواند بر روي كسب و كار شما تاثير بگذارد، از اين رو ما در ادامه به بررسي 6 مورد بسيار مهم و كليدي‌اي پرداخته ايم كه با رعايت آن ها مي توانيد حداكثر استفاده لازم را از ساخت يك پرسشنامه ببريد و با مشتريان و شركت كنندگان خود ارتباطي دقيق پيدا كنيد، همچنين مي توانيد در خصوص خدمات و يا محصولات خود نيز اطلاعات كاملي را كسب كنيد.

. هدفتان از انجام پرسشنامه را مشخص كنيد

هدف از ساخت پرسشنامه آنلاين

آيا نياز به بازخورد مشتريان داريد؟ آيا به دنبال اطلاعات عمومي يا شخصي مشتريان هستيد؟ آيا اين پرسشنامه براي مخاطبان خاصي تنظيم مي‌شود يا جنبه عمومي دارد؟ قبل از هر اقدامي بايد بدانيد كه با چه هدفي قصد ايجاد چنين برنامه اي را داريد.

منبع :وي فرم

داشتن هدف به شما كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيد در مورد امكانات مورد نيازتان تصميم‌گيري كنيد. اما به راستي هدف ما از انجام و يا ساخت پرسشنامه آنلاين چيست؟

  1. ما در ابتدا قصد داريم اطلاعات مشتريان يا شركت كنندگان خود را به بهترين نحو احسن جمع‌آوري كنيم.
  2. در گاهي از مواقع نيز قصد داريم ميزان رضايت از محصولات و خدماتمان را بسنجيم!
  3. مي توانيم شرايطي را فراهم سازيم تا افراد بتوانند نظرها، خواسته‌ها و نيازهاي خود را در آن ثبت كنند.
  4. مي‌توانيم علاقه‌مندي‌هاي افراد را به آساني مشخص كنيم و بدانيم آن‌ها چه چيزي را دوست دارند و چه چيزي را دوست ندارند!
  5. مي‌توانيم يك ديد و شماي كلي از محصولات و خدماتي به دست آوريم كه نياز به بهبود در آينده دارند.

 

در خريد هديه چه چيزهايي رو در نظر بگيريم؟

۵۶ بازديد

كادو تولد چي بخريم؟ چگونه يك سوپرايز خاص را برنامه ريزي كنيم؟ يا چگونه يك سورپرايز خاص را اجرا كنم؟ چه اينها سوالاتي هستند كـه وقتي بـه جشن تولدي دعوت ميشويم بـه ذهنمان مي‌رسد. حتي اگر سليقه دوستان و اطرافيان مان را هم بدانيم باز هم درباره خريد يك كادو ماندگار و منحصر بـه فرد بـه دو راهي بر ميخوريم. دراين پست راهنماي خريد كادو تولد و ايده هايي براي خريد كادوي تولد براي مرد يا خريد كادو تولد براي دختر را مرور ميكنيم. با مجله پارس ناز همراه باشيد.

 يك هديه را چند بار نخريد

همه ي مـا اين اشتباه را مرتكب شده ايم. وقتي يك هديه مورد پسند شخصي قرار ميگيرد، وسوسه مي‌شويم تا باز هم آنرا بخريم. كادو هاي تكراري خيلي سريع قابل پيش بيني و خسته كننده ميشوند.

مگر آن كـه خريد آن كادوي تكراري، يك قرار از پيش تعيين شده با شخص كادو گيرنده بوده و او هم آنرا دوست داشته باشد «مثلاً خريد يك شاخه گل رز در اول هر هفته». خريد كادوي تكراري ممكن اسـت شـما را در نگاه هديه گيرنده، فردي تنبل يا خودخواه جلوه دهد. پس سعي كنيد ايده هاي قديمي را تركيب كرده و يا يك ايده ي كاملا جديد پيدا كنيد.

 

هديه نقدي ندهيد

كارت هديه، وجه نقد، سكه و … در دسته ي كادو هاي نقدي قرار مي‌گيرند. اين كادوها دو جنبه كاملا متفاوت دارند؛ از طرفي براي مراسمي مانند عروسي، فارغ التحصيلي يا پاگشا بسيار مناسب بوده و بـه هديه گيرنده اجازه ميدهد هر انچه بيشتر نياز دارد را خودش انتخاب كند.

0qnu_c5.jpg

از طرف ديگر، با دادن كادوي نقدي، اين طور بنظر مي‌رسد كـه وقت كافي براي پيدا كردن هديه صرف نكرده ايد يا در خريد كادوي مناسب تنبلي كرده‌ايد. محض احتياط، فقط زماني كادوي نقدي بدهيد كـه اينكار شـما، پيام خاصي را در خود داشته باشد. مثلاً خريدن كارت اعتباري استفاده از اسپا يا تور گردشگري، و يا بليط باشگاه گلف براي يك دوست پر مشغله، ايده هاي بسيار خوبي هستند.

 

معقولانه هزينه كنيد

سخت اسـت بگوييم هزينه ي معقولانه چـه قدر اسـت، زيرا بـه فرد و شرايط بستگي دارد. اگر بسيار بيشتر يا كمتر از نرم اجتماعي هزينه كنيد، اين سوال را در فكر هديه گيرنده بـه وجود مي آوريد كـه چـه قصد و نيتي پشت آن هديه اسـت. علاوه بر اين، اگر در جمع بـه كسي هديه ميدهيد، هزينه زياد انجام شده، شـما را انگشت نما مي‌كند.

 

بعنوان مثال اگر هزينه ي معقول و نرمال براي هديه، ??? هزار تومان باشد و شـما ،در دو حالت مختلف، ? ميليون تومان و يا ?? هزار تومان هزينه كنيد، اين فكر در ذهن ديگران ايجاد مي‌شود كـه شـما، در حالت اول، فخر فروش و يا ،در حالت دوم، خسيس هستيد. با اين حال، اگر در شرايط مالي مناسب نيستيد، هر چـه قدر كـه در توانتان اسـت هزينه كنيد.

 

لازم نيست حتما كادو را بخريد

اين موضوع بـه نحوه كادو دادن شـما بستگي دارد. يك سبد كادو كـه خودتان تزئين كرده‌ايد، آماده كردن غذاي مورد علاقه ي آن شخص، يا يك قاب عكس دوست داشتني، همگي ايده هايي هستند كـه بـه كمي فكر و تلاش شـما نياز دارند. مزيت اين نوع كادوها اين اسـت كـه فرد مقابل حس مي‌كند يك كادوي كاملا اختصاصي دريافت نموده.

 

هديه را به زيبايي كادو كنيد

حتماً شـما هم اين موضوع را ديده و يا خودتان انجام داده ايد؛ كادو براي پسر يا كادوي روز دختر كـه با كاغذ كادوي عيد كادو شده، يا هديه ي پا گشايي كـه با همان ساك دستي فروشگاه بـه هديه گيرنده داده شده اسـت. اين ظاهر شلخته نشان ميدهد كـه، فارغ از آنچه درون آن اسـت، روي محتويات آن كادو نيز زياد فكر نشده اسـت.

شـما بچه نيستيد، پس بهانه اي هم براي خوب كادو نكردن هديه تان وجود ندارد. قرار نيست روي كادوي خود كوهي از روبان بچسبانيد، و يا كارت پستالتان رابا دستان خود نقاشي كنيد؛ فقط كافيست يك كاغذ كادوي درخور و مناسب تهيه كرده و هديه را مرتب و تميز كادو كنيد.

 

كسي كه همه چيز دارد

در زندگي همه ي ي مـا افرادي وجود دارند كـه خريد كادو براي آنها بسيار دشوار اسـت. آنها همه ي چيز دارند، وسيله خاصي نياز ندارند و هر چـه لازم داشته باشند را خودشان مي‌خرند. بدتر آنكه، اگر از خودشان هم بپرسيد، ايده ي خاصي بشما نمي‌دهند. آسان ترين كادو براي اين دسته از افراد، خريد كادوهاي مصرفي اسـت.

يك بطري نوشيدني اعلا، يك ادويه ي خاص و عجيب، يا يك شيشه روغن زيتون مرغوب ميتواند گزينه هاي مصرفي خوبي باشد، زيرا كادو گيرنده در هر صورت انها را مصرف مي‌كند. اين كادو ها آسان ترين گزينه براي افراد اهل شكم اسـت، اما اگر در شرايطي تحت فشار بوديد، گزينه ي كارت هديه هم بد نيست.

 

همسر

در بعضي شرايط همسر يا شريك زندگي شـما همان كسي اسـت كـه خريد كادو براي او بسيار سخت اسـت. بعلاوه ممكن اسـت همسرتان همان كسي باشد كـه همه ي چيز دارد، يا همان كسيكه ترجيح ميدهد خودش هديه را انتخاب كند. بهترين روش هديه دادن بـه چنين فردي اين اسـت كـه با او درباره ي علايق و آنچه نمي پسندد صحبت كنيد.

بعد از هديه دادن هم بررسي كنيد كـه آيا هديه شـما را دوست داشته اسـت؟ يك تاكتيك خوب براي شرايط بحراني، خريد چيزي اسـت كـه دوستش دارد، اما خودش حاضر نيست آنرا بخرد. يك سانس اسپا، يك وسيله گرانقيمت، و يا هر چيزي كـه قدر داني وي را بر انگيزد.

 

رئيس، همكار يا مشتري

خريد هداياي كاري كمي سخت اسـت، زيرا ممكن اسـت بنظر برسد كـه براي اعمال نفوذ يا رسيدن بـه هدف خاصي هديه داده ايد. تا جاي ممكن از دادن هداياي كاري اجتناب كنيد، مگر آنكه جزئي از فرهنگ شركت يا كشور شـما باشد؛ پس لازم اسـت تا دراين مورد پرس و جو كنيد.

درنظر داشته باشيد كـه عده اي از كاركنان دولتي نمي‌توانند از همكاران، زير دستان يا فروشندگان هديه دريافت كنند، زيرا اينكار ممكن اسـت اصول كاري انها مغايرت داشته باشد. سراغ هداياي ساده، متعادل در قيمت، و غير شخصي بگرديد. وسايل كاري، مانند جاي كارت ويزيت، گزينه هاي بسيار مناسبي هستند.

 

افرادي كـه شناخت كافي از آنها نداريد

شايد هنگام رفتن بـه يك مهماني خانوادگي وادار شويد براي داماد خاله خود كـه يك فرد كاملا تازه وارد اسـت هديه بخريد. انتخاب سختي اسـت؟ حتي اگر كمي هم در مورد او اطلاعات كسب كنيد، بسيار بعيد اسـت كـه بتوانيد كادوي شخصي خوبي براي او بخريد. از نزديكان او بخواهيد تا يك كادوي خوب بشما پشنهاد دهند، و يا سراغ كارت هديه برويد و خودرا آسان كنيد.

 

ميزبان يك مهماني

هديه اي كـه براي ميزبان يك مهماني مي‌خريد، روشي مناسب اسـت براي نشان دادن قدرداني شـما از فراهم كردن شرايط مهماني در منزل او، و يا غذايي كـه براي شـما تهيه كرده اسـت. ميتوانيد براي ميزبان خود يك نوشيدني يا خوراكي بخريد كـه مكمل شام آنها باشد؛ و يا چيزي براي صبحانه بخريد تا فردا صبح، خستگي مهماني را از تن آنها خارج كند.

 

مواردي كه در هنگام خريد كادو نبايد انجام دهيد

اگر تولد، سالگرد ازدواج، يا ساير جشن هاي يك فرد بدشانس، نزديك سال نو يا ولنتاين بود، براي هردو مناسبت يك كادوي مشترك نخريد. اگر لباسي را ميخريد كـه سايز بندي دارد، بسيار حواس تان را جمع كنيد. اگر سايز شخص را ندانيد و لباس خريداري شده بـه او نخورد، ممكن اسـت از دست شـما دلخور شود. چيزي كـه هديه گرفتيد رابه شخص ديگري هديه ندهيد؛ چون ممكن اسـت بفهمد و ناراحت شود.

از كادو براي رساندن يك منظور خاص استفاده نكنيد. بحث ثبت نام باشگاه يا كرم ضد چروك صورت بـه كنار؛ مثلاً اگر براي خواهرزاده ي مورد علاقتان ايكس باكس هديه بگيريد، در حالي‌كـه براي ديگر خواهرزاده ها كتاب رنگ آميزي خريده بوديد، تنها تبعيض قائل شدن خودرا نشان خواهيد داد. اگر شخصي، تا بحال، نسبت بـه يك فعاليت علاقه اي نشان نداده اسـت، هديه هاي مربوط بـه آن فعاليت را برايش نخريد.

 

مثلاً خريدن كتاب آشپزي براي فردي كـه بـه آشپزي علاقه ندارد، باعث نمي‌شود او بـه پخت و پز روي بياورد؛ بلكه احتمالا پيش خودش مي‌گويد كاش كارت هديه برايم خريده بود. هديه دست دوم ندهيد؛ مگر آن كـه هديه شـما يك عتيقه ارزشمند بوده، و شخص هديه گيرنده عاشق عتيقه باشد. هدايا و وسايلي با كاربرد روزمره، مثل جوراب، مخلوط كن يا جارو برقي، رابه كسي ندهيد