شايع ترين اختلال شخصيت و رفتاري بزرگسالان

۲۲ بازديد

شايع ترين اختلال شخصيت و رفتاري بزرگسالان

اگر تلويزيون را حتي براي مدت كوتاهي روشن كنيد ، احتمال بمباران شما توسط تبليغات داروهاي تجويز شده و بدون نسخه زياد است. به نظر مي رسد اين روزها براي همه چيز يك قرص وجود دارد! حتي اگر هيچ مشكلي در رابطه با سلامتي نداريد ، تماشاي چند مورد از اين تبليغات ممكن است شما را متقاعد كند. واقعيت اين است كه بسياري از بيماري ها ، مسائل و اختلالات رفتاري وجود دارد كه ممكن است زندگي شما را تحت تأثير قرار دهد.

 

در اينجا 10 مورد از رايج ترين اختلال شخصيت و رفتاري بزرگسالان آورده شده است كه بسياري از آنها را تشخيص خواهيد داد. همه اين اختلال ها مزمن نيستند و همه آنها به راحتي قابل درمان نيستند. اگر احساس مي كنيد با برخي از كنش هاي رفتاري متناسب با توصيف خاص يك بيماري دست و پنجه نرم مي كنيد ، تحقيق بيشتر ايده بدي نيست.

 

اعتياد رفتاري

آيا چيزي وجود دارد كه شما قادر به توقف آن نباشيد؟

 

اعتياد يك موضوع پيچيده است و اغلب به عنوان يك بيماري طبقه بندي مي شود ، اما همچنين مي تواند يك مسئله رفتاري هم باشد. خصوصا كه اعتياد رفتاري هم وجود دارد. يك مطالعه در مورد اين نوع اعتياد مي گويد: "چندين رفتار ، علاوه بر مصرف مواد روانگردان ، پاداش كوتاه مدت ايجاد مي كند كه ممكن است عليرغم آگاهي از عواقب منفي ، رفتار مداوم ايجاد كند." بنابراين بله ، شما مي توانيد به برخي از رفتارها كه به شما نوعي پاداش مي دهند ، معتاد شويد.

 

اسكيزوفرني

اسكيزوفرني معمولاً بزرگسالان را بيش از كودكان تحت تأثير قرار مي دهد.

 

اسكيزوفرني يكي ديگر از اختلالات شناخته شده براي اكثر ما است. اين يك مسئله فلج كننده است كه به طرق مختلف روي كساني كه به آن مبتلا هستند تأثير مي گذارد. اين يك اختلال رواني است و ماهيتي مزمن دارد. افرادي كه با اسكيزوفرني زندگي مي كنند ، اغلب دچار توهم ، هذيان و گاهي مشكلاتي در فيزيولوژي خود مي شوند. طبق گفته انستيتوي ملي بهداشت روان ، اين علائم به طور معمول در سنين 16 تا 30 سالگي ظاهر مي شوند.

 

اضطراب

 

هر كسي ممكن است اضطراب را تجربه كند ، اما وقتي اين مسئله بر زندگي روزمره شما تأثير بگذارد ، به يك مشكل تبديل مي شود.

 

هر كس در يك مرحله اضطراب را تجربه مي كند. اما تا زماني كه يك مسئله مزمن و طولاني مدت ايجاد نشود ، به يك اختلال رفتاري تبديل نمي شود. اختلالات اضطرابي ارتباط نزديكي با مسائل افسردگي دارند و مانند افسردگي ، انواع مختلفي دارد.

 

"اختلالات اضطرابي بيش از نگراني يا ترس موقت است. براي فرد مبتلا به اختلال اضطراب ، اضطراب از بين نمي رود و با گذشت زمان مي تواند بدتر شود. اين احساسات مي تواند در فعاليتهاي روزمره مانند عملكرد شغلي ، كار در مدرسه و روابط تداخل ايجاد كند.

 

 

بيماري نقص توجه يا بيش فعالي در بزرگسالان  ياADHD

 

اگر تمركز براي شما مشكل بزرگي است ، ممكن است بيش فعالي داشته باشيد.

 

در سالهاي اخير ، ADD و ADHD بسيار رايج شده است. آنها به ترتيب عبارتند از: اختلال كمبود توجه و بيش فعالي با كمبود توجه و مي توانند كودكان و بزرگسالان را تحت تأثير قرار دهند. اين اختلالات اساساً نشستن و توجه را بسيار دشوار مي كند. شما تمركز خود را از دست مي دهيد و نمي توانيد روي وظيفه پيش رو تمركز كنيد. بديهي است كه اين مسئله مي تواند مشكلاتي را براي افراد در محل كار يا مدرسه ايجاد كند.

 

افسردگي

چند نفر از دوستان يا همكاران شما به صراحت مي گويند علائم افسردگي دارند؟افسردگي ميليون ها ميليون نفر را تحت تأثير قرار مي دهد و برخي حتي نمي دانند كه به آن مبتلا هستند. اين يك مسئله پيچيده است ، با بسياري از علت هاي ريشه اي و بدون تأثير دقيق رفتاري. اما اگر روي يك نوع  افسردگي اساسي تمركز كنيم ، بسياري از تغييرات رفتاري قابل توجه مي تواند آشكار شود. WebMD مي گويد افراد با اين نوع افسردگي معمولاً زياد مي خوابند ، عادت هاي غذايي خود را تغيير مي دهند و حتي توانايي كار يا مدرسه رفتن را از دست مي دهند.

 

 

يا اختلال وسواس فكري عملي  OCD

 

اين روزها جوك هاي مربوط به وسواس در بيشتر خانه ها و محل كار معمولاً به گوش ميرسد. به عنوان مثال ، اگر كسي به طور باورنكردني مرتب باشد ، شنيدن كسي در مورد وسواس فكري يك شخص عادي نيست. اما براي كساني كه با آن دست و پنجه نرم مي كنند ، OCD مي تواند ناتوان كننده باشد. بسته به شدت مورد ، فرد حتي قادر به كار يا روابط شخصي با هم نيست.

 

اختلالات خوردن

 

اختلالات خوردن يكي ديگر از حوزه هاي اختلالات است كه اغلب مورد شوخي قرار مي گيرند ، اما اين موارد بسيار جدي است. اينها نيز اشكال مختلفي دارند. بعضي از افراد اجباري غذا مي خورند در حالي كه بعضي از افراد به سختي مي توانند غذا بخورند. برخي از اين موارد را با نام هاي بي اشتهايي ، پرخوري و ... ميشناسيد.

 

در صورت عدم كنترل ، اين اختلالات مي تواند منجر به مشكلات جدي در سلامتي شود و خواهد شد. آنها حتي مي توانند كشنده باشند.

 

وحشت

 

حملات هراس نيز مسئله اي است كه بزرگسالان با آن روبرو هستند.

 

اختلال هراس همچنان سبد گسترده ديگري از مسائل رفتاري است. اين شامل كساني است كه حملات هراس (نزديك به اضطراب) و افرادي كه با آگورافوبيا سر و كار دارند را تجربه مي كنند. كارت اضطراب وحشت ، انجمن اضطراب و افسردگي آمريكا مي گويد ، امواج وحشت ظاهراً بي نظير است كه بدون هشدار هشدار مي دهند. سپس ، ترس از آن حملات وحشت مي تواند حملات وحشت ديگري ايجاد كند . اين يك حلقه باطل است.

 

اختلال اضطراب پس از  حادثه

 

 بيشتر ما با اختلال استرس پس از سانحه يا PTSD آبسياري از افرادي كه از جنگ برمي گردند ،اين شرايط را تجربه مي كنند. اما در قربانيان جرايم خشن يا كساني كه تجاوز را تجربه كرده اند نيز معمول است. برخي از افراد قادر به بهبودي هستند ، در حالي كه برخي ديگر تا پايان عمر با اين اختلال روبرو مي شوند. علائم آن شامل خوابهاي بد ، بازگشت به گذشته و افكار ترسناك و گمراه كننده است.

 

اختلال عاطفي فصلي

اختلال عاطفي فصلي بر افراد ساكن در مناطق خاصي از جهان تأثير مي گذارد. اصولاً تغيير در ميزان نور خورشيد منجر به مسائل رفتاري مي شود. طبيعتاً ، اين يك مشكل فصلي است. محققان معتقدند كه اين امر به دليل ريتم شبانه روزي و شيمي مغز ما به دليل كمبود نور خورشيد در زمستان از بين مي رود. در واقع نوعي افسردگي است و بسته به محل زندگي شما ممكن است خطر افزايش يابد.

 

منبع: گپچه

دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي

۲۲ بازديد


معرفي دستگاه كوره زغال صنعتي و انواع آن

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

    دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي

اين دستگاه كه معروف به دستگاه توليد زغال كبابي است، به منظور توليد زغال مخصوص كباب به كار گرفته مي شود. در صورتي كه تصميم به توليد زغال كبابي گرفتيد و جهت راه اندازي خط توليد آن با استفاده از اين نوع كوره اقدام كرديد، به دليل فروش مناسب و با توجه به افزايش تقاضايي كه زغال كبابي در بازار دارد، يكي از كسب و كارهاي موفق به شمار مي آيد.

    دستگاه كوره زغال صنعتي G+

دستگاه زغال G+ از نسل جديد كوره هاي بدون كف بوده و داراي ويژگي هاي زير مي باشد:

1- برخورداري از دماي كاملاً يكنواخت از كف تا سقف

2- اين كوره تنها كوره بدون كف و بدون حفاظ حرارتي است.

3- داراي طراحي كاملاٌ صنعتي و مهندسي شده مي باشد.

4- به دليل داشتن فضاي زياد، در همه نقاط بارگير كوره، گردش گرما از تناسب لازم برخوردار مي باشد.

5- بكارگيري علوم متالوژي در طراحي و ساخت آن

6- حرارت دهي به چوب ها به شكلي پيوسته و بي وقفه، جهت توليد زغال صورت مي گيرد.

7- براي اين نوع كوره ها عدم شكستگي زغال توليدي را مي توان تا 100 درصد در نظر گرفت.

8- برخورداري از عملكرد پرتابي گرما، براي چوب هاي قرار گرفته در لابه لاي چوب هاي ديگر به منظور حرارت دهي مناسب به آنها

9- دارا بودن سيستم كنترل فشار، در مواقع افزايش فشار كوره يكي از خصوصيات اين دستگاه مي باشد.

10- داراي كارايي 100 درصدي در فرايند گازگيري كامل زغال هاي توليدي

11- برخورداري از اجراي آتشكده حرارتي، و بدون نياز به چيدمان براي آن مي باشد.

12- در صورت خاموشي مشعل ها، به دليل دارا بودن منبع ذخيره حرارت، به شكلي يكنواخت به چوب ها حرارت دهي مي شود.

13- زغال توليد شده توسط اين كوره كاملاً بدون خامي بوده و در اين زمينه از كارايي 100 درصدي برخوردار است.

14- اين دستگاه، امكان پخت چوب در اندازه هاي مختلف را به صورت همزمان و در كنار هم فراهم كرده به گونه اي كه مي توان از چوب كبريت يا برگ درخت همراه با تنه درخت، بدون ايجاد كمترين افتي در كيفيت و بدون كوچكترين ترك و شكستگي، زغال توليد نمود.

 
 منبع : دستگاه كوره زغال صنعتي جدارهاي

خريد و فروش خودرو در سايت ديوار

۳۵ بازديد

تب رانندگي و به آغوش كشيدن يك خودروي كراس اوور ، خودروسازان برجسته جهان را مجبور كرده است كه هر ساله نمونه اي از اين كلاس محبوب اتومبيل را در سبد خودروهاي خود داشته باشند.

 

به گزارش ايسنا ، كراس اوورها در گذشته براي سفرهاي مهيج جاده اي مورد استفاده قرار مي گرفتند ، اما امروزه با توليد انواع لوكس ، بيشتر جوانان اين اتومبيل ها را براي رانندگي در داخل شهر به سدان ترجيح مي دهند. در سال هاي اخير شركت هاي بزرگ خودروسازي با طراحي و ساختارشكني متفاوت سعي در جلب مشتري داشته اند. نيسان با توليد جوك بنيانگذار بخش جديدي در صنعت خودرو شد. ظاهر نامتعارف و متنوع خودرو و نحوه استقبال از آن باعث شد ساير خودروسازان با چنين طرح هايي روبرو شوند. در اين ميان ، چند اتومبيل بيش از بقيه پرورش يافته اند: تويوتا با مدل CHR ، رنو با كپچر ، پژو با 2008 و سانگيانگ با تيوولي از جمله خودروهايي هستند كه در كشورمان از شوخي هاي نيسان آشنا و قدرتمند به حساب مي آيند.

 
نيسان در رقابت با آسيايي هاي درجه يك شوخي مي كند!

 

آنچه در ابتدا با نيسان يك شوخي است تخيل و زمان پخش متفاوت آن هم جنبه مثبت و هم انتقادي دارد. البته طرفداران اين خودرو به دليل فروش بسيار خوب قطعاً از وزن بيشتري برخوردار هستند. نيسان جوك ها را در سه نوع Skypack ، Sport و Platinum با اختلاف قدرت موتور و گزينه هاي مختلف معرفي كرد. نيسان جوك از كيفيت ساخت بسيار بالايي برخوردار است.

 

كابين اسپرت اين خودرو با شباهت بسيار زياد آن به موتورهاي رالي ، از هيجان و سرعت سرريز است. نيسان تقريباً بيشتر گزينه هاي اتومبيل لوكس مانند كروز كنترل ، دوربين ديد عقب و سنسورهاي مختلف هشدار دهنده نقطه كور را كه بين خطوط لبه و سقف Panorauma حركت مي كنند براي شوخي در نظر گرفته است. از نظر ايمني ، نيسان يك شوخي 5 ستاره از موسسه Euro NCAP دريافت كرد كه نشان دهنده سطح بالاي ايمني آن است.

 

جوك در تيپ هاي Skypack و Platinum داراي يك موتور 1.6 ليتري با قدرت 117 اسب بخار قدرت است و در نسخه اسپرت با يك موتور 1.6 ليتري 190 اسب بخار قدرت ارائه مي دهد كه قابل مقايسه نيست. اگر سوال در مورد طراحي ظاهري را با سليقه در نظر بگيريم ، قيمت بالاي و محدود بودن خدمات پس از فروش اين خودرو در ايران را مي توان از نقاط ضعف آن دانست. از طرف ديگر ، خودروساز ژاپني تويوتا با نيسان جوك وارد رقابت با CHR شده است. تويوتا CHR علي رغم شباهت هاي زيادي كه با شكل طراحي نيسان جوك دارد ، خودروي زيبايي به نظر مي رسد. مانند ساير محصولات تويوتا ، كيفيت مواد و عملكرد فني نكته مهم و مثبت Toyota CHR است.

 

ليست كاملي از گزينه ها و سنسورهاي مختلف اين خودرو ، از جمله سيستم پيشگيري از تصادف با رادار موج كوتاه ، سيستم تشخيص علائم راهنمايي و رانندگي و كنترل خودكار در سرپايي و سربالايي نمونه هايي است كه در نيسان جوك يافت نمي شود. در قلب تويوتا CHR يك موتور 1.2 ليتري 115 اسب بخاري و يك موتور هيبريدي 122 اسب بخاري وجود دارد كه مي تواند ضعيف تر از موتور نيسان جوك باشد ، اما تويوتا با يك نمونه اوليه هيبريدي از ماشين جك پات را چرخانده است.

 

عيب تويوتا CHR قيمت بسيار بالاي خودرو است كه حتي از نيسان جوك نيز گران خواهد بود. اما در كنار اين دو آسيايي پر سر و صدا ، ما يك خودروساز كره اي را داريم كه با كراس اوور هاچ بك خود يك رقيب بزرگ است. سانگ يانگ تيوولي يك ماشين جمع و جور محبوب است كه شايد طراحي خاصي متفاوت از شوخي هاي CHR و نيسان نداشته باشد اما در كلاس خود يك ماشين زيبا و متفاوت است. تقريباً بيشتر گزينه هاي لوكس رفاه اتومبيل در Tivoli نيز ديده مي شود و از اين نظر ، در مقايسه با رقبا چندان نتيجه نمي گيرد. پيشرانه 1.6 ليتري با قدرت 128 اسب بخار و شتاب خوب از طريق بدنه تيوولي نويد يك ماشين قدرتمند و تيز را مي دهد. تنها نقطه ضعف سنگيانگ تيوولي ارتفاع كم ماشين از سطح زمين است. اما دست برنده اين خودرو قيمت مناسب آن است كه باعث رونق آن در بازار فروش خودرو شده و با نيسان جوك و تويوتا CHR كه قيمت هاي نجومي دارند رقابت مي كند.

 
با اروپايي هاي شناخته شده رقابت كنيد

 

در زير ، وقتي چندين نمونه از شوخي هاي نيسان در ديوار تهران و ساير وب سايت هاي خريد و فروش خودرو را بررسي مي كنيم ، در اين كلاس اتومبيل نام هاي اروپايي نيز پيدا مي كنيم. رنو كپچر و پژو 2008 از رقباي اروپايي و شناخته شده نيسان جوك هستند. در بحث ظاهر ، اين دو خودرو قطعاً در برابر ظرافت و طراحي خاص نيسان جوك حرفي براي گفتن ندارند. رنو كپچر از گزينه هاي رفاهي چيزي كم ندارد و بيشتر گزينه هاي اين كلاس از وسايل نقليه براي همين منظور طراحي شده اند.

 

اما نكته قابل توجه در مورد اين خودرو ، صرفه جويي در مصرف سوخت بسيار خوب و كيفيت ساخت آن است. موتور e خودرو با حجم 1.2 ليتر قدرت 120 اسب بخار دارد. از معايب رنو كپچر استفاده از مواد پايين در كابين است كه در مقايسه با كيفيت مواد نيسان ضعف بزرگي محسوب مي شود. بر خلاف پژو 2008 ، نيسان جوك ديگر رقيب فرانسوي ، نيسان جوك با طراحي زيبا و كاملاً شبيه آن ، اگر پژو در تجهيز گزينه هاي رفاهي خودرو كمي عملي تر بود ، مي توانست رقيب سرسخت نيسان جوك باشد. پژو 2008 مجهز به موتور 1.6 ليتري با قدرت 163 اسب بخار است كه نكته مهمي است. نقطه قوت پژو 2008 قيمت مناسب آن در مقايسه با نيسان جوك ، مصرف سوخت كم و شتاب بسيار خوب خودرو است اما اين خودروي زيبا در بحث گزينه هاي رفاهي در مقابل شوخي هاي نيسان حرفي براي گفتن ندارد.

منبع : خريد و فروش خودرو در سايت ديوار

لباس نامزدي پوشيده

۲۵ بازديد

لباس نامزدي پوشيده

بسياري از خانواده‌ها قبل از مراسم عقد يك مراسم نامزدي براي عروس و داماد برگزار مي‌كنند.

 

در اين مراسم عروس لباس سپيد عروسي بر تن نمي‌كند و به جاي آن از يك لباس نامزدي استفاده مي‌كند. اكثر مراسم‌هاي نامزدي به صورت مختلط برگزار مي‌شوند و آقايان به همراه خانم‌ها در يك سالن حضور دارند. به همين علت عروس خانم‌ها معمولا ترجيح مي‌دهند از يك لباس نامزدي پوشيده استفاده كنند. در اين بخش از پپت ماركت نكاتي را در مورد لباس نامزدي بيان مي كنيم.

به دليل اينكه مراسم‌هاي نامزدي اغلب در منزل برگزار مي‌شوند پوشيدن لباس‌هايي با دامن‌هاي پفي و شبيه لباس عروس توصيه نمي‌شود چرا كه اين لباس­ها در يك محيط كوچك جلوه­ي زيبايي نخواهد داشت.

در زمان خريد آنلاين لباس ‌نامزدي توجه كنيد جنس پارچه‌ي آن لطيف و با كيفيت باشد چرا كه در زيبا جلوه كردن لباس تاثير فراواني دارد. البته اگر لباس نامزدي شما پوشيده است مي­توانيد از لباسي با پارچه­هاي درخشان مثل لمه يا پارچه­هاي زربافت انتخاب كنيد تا از يكنواخت بودن استايل شما جلوگيري كند.

rfdi_q4.jpg

در طراحي لباس‌هاي نامزدي پوشيده معمولا از ظريف‌كاري زيادي استفاده مي‌كنند و با نگين و اكسسوري­هاي زيبا جلوه‌ي درخشان‌تري از لباس ارائه مي‌كنند.

يكي از طرح­هايي كه براي پوشيده كردن لباس نامزدي استفاده مي­شود استفاده از شنل در طراحي لباس است. با به كار بردن مدل شنل در دوخت لباس خود، شما مي­توانيد از قسمت شانه تا كمر لباس را بپوشانيد. بعضي از مدل­هاي شنل كلاه هم دارند كه با استفاده از كلاه مي­توانيد موهاي خود را نيز پوشيده نگه داريد.

از مدل­هاي ساده اما شيك و زيباي اين روزها براي لباس نامزدي پوشيده لباسي است كه بالاتنه­ي آن از گيپور و آستر دوخته شده و دامن آن معمولا از حرير يا ساتن تهيه مي­شود. اين لباس علاوه بر پوشيدگي بسيار جذاب جلوه مي­كند.

براي پوشيدگي يك لباس نامزدي در دوخت آن از آستين­هاي بلند استفاده مي­كنند. آستين­هاي كلوش زيبايي خاصي به لباس مي­بخشد و باعث مي­شود استايل شما رويايي­ جلوه كند.

آستين­هاي پفي نيز در طراحي اين لباس­ها به كار برده مي­شود كه در قسمت مچ تنگ مي­شود. معمولا جنس اين آستين­ها از تور يا حرير است و روي مچي آستين را با سنگ دوزي و گل دوزي تزئين مي­كنند.

اگر لباس نامزدي شما پوشيده نيست و دوست داريد لباستان پوشيده جلوه كند مي­توانيد از يك كت مجلسي متناسب با لباس خود استفاده كنيد. سعي كنيد كتي كه براي پوشيدن بر روي لباس نامزدي خود استفاده مي­كنيد با رنگ و جنس لباستان ست باشد؛ مي­توانيد از سنگ­دوزي نيز براي تزئين لبه­هاي كت استفاده كنيد.

رنگ‌هايي كه براي لباس‌هاي جذاب استفاده مي‌شود معمولا رنگ‌هاي روشن و مليحي هستند مثل رنگ‌هاي صدفي، نباتي، صورتي روشن و ياسي. سبك آرايش عروس نيز در اين مراسم بايد مليح و ساده باشد تا هم‌چنان حالت دخترانه‌ي خود را حفظ كند. سعي كنيد از اكسسوري­هاي پر زرق و برق در اين مراسم استفاده نكنيد.

براي تكميل كردن خريد لباس مجلسي خود بهتر است براي پوشاندن موهاي خود به جاي استفاده از شال يا روسري از توربان استفاده كنيد. توربان­ها در مدل­هاي مختلف و با پارچه­هاي متفاوتي دوخته مي­شوند كه بايد آن را با رنگ و طرح لباس خود ست كنيد. امروزه استفاده از توربان­ها در بين دختران جوان محبوب است و براي پوشاندن موها بسيار زيباتر از روسري­هاي معمول است.

ISO 9001 يك استاندارد مديريت كيفيت

۳۶ بازديد

 

ISO 9001 يك استاندارد مديريت كيفيت است. اين براي همه سازمانها صرف نظر از اندازه آن‌ها يا آنچه كه انجام مي‌دهند اعمال مي‌شود. اين مي‌تواند به سازمانهاي توليد و خدمات كمك كند تا استانداردهاي كيفي را كه در سراسر جهان شناخته‌شده و مورد احترام است ، بدست آورند.

 

خط مشي كيفيت بيانيه‌اي رسمي از مديريت است كه با طرح تجاري ، بازاريابي و نيازهاي مشتري ارتباط نزديك دارد. خط مشي كيفيت در همه سطوح و توسط همه كارمندان قابل درك و دنبال است. به هر كارمندي اهداف قابل اندازه گيري داده مي‌شود تا در جهت رسيدن به آن تلاش كند.

 

تصميمات مربوط به سيستم كيفيت بر اساس داده‌هاي ثبت شده گرفته مي‌شود و سيستم مرتباً ازنظر انطباق و اثربخشي كنترل و ارزيابي مي‌شود.

 

سوابق بايد چگونگي و محل پردازش مواد اوليه و محصولات را نشان دهند تا بتوان محصولات و مشكلات را از طريق منبع جستجو كرد.

 

شما بايد نيازهاي مشتري را تعريف كنيد و سيستم‌هايي براي برقراري ارتباط با مشتريان در مورد اطلاعات محصول ، سؤالات ، قراردادها ، سفارشات ، نظرات و شكايات ايجاد كنيد.

 

هنگام توليد محصولات جديد ، بايد مراحل توليد را با آزمايش مناسب در هر مرحله برنامه ريزي كنيد. شما بايد تست و مستند كنيد كه آيا اين محصول الزامات طراحي ، الزامات نظارتي و نيازهاي كاربر را برآورده مي‌كند.

 

شما بايد مرتباً از طريق مميزي‌ها و جلسات داخلي عملكرد را مرور كنيد. مشخص كنيد آيا سيستم كيفيت كار مي‌كند و چه پيشرفت‌هايي مي‌تواند انجام شود. با مشكلات گذشته و مشكلات بالقوه كنار بياييد. اين فعاليتها و تصميمات حاصل را ثبت كرده و اثربخشي آن‌ها را كنترل كنيد (توجه داشته باشيد: براي مميزي‌هاي داخلي به روش مستند نياز داريد).

 

براي رسيدگي به ناسازگاري واقعي و بالقوه (مسائل تأمين كننده يا مشتري يا مسائل داخلي) به روشهاي مستند نياز داريد. اطمينان حاصل كنيد كه هيچ كس از محصول بد استفاده نمي‌كند ، تعيين اينكه با محصول بد چه كاري بايد انجام شود ، با دليل اصلي مشكل برخورد كرده و سوابق را براي استفاده به‌عنوان ابزاري براي بهبود سيستم ثبت كرده است.

نسخه‌اي از استاندارد ISO 9001: 2015 را خريداري كنيد

اگر قبلاً اين كار را نكرده‌ايد ، توصيه مي‌كنيم با خريد پيش نويس نسخه يا بازنگري‌هاي نهايي استاندارد ، هم اكنون آماده شويد.

به‌طور گسترده‌اي شناخته‌شده است كه مديريت كيفيت مناسب ، تجارت را بهبود مي‌بخشد ، كه اغلب تأثير مثبتي بر سرمايه گذاري ، سهم بازار ، رشد فروش ، حاشيه فروش ، مزيت رقابتي و جلوگيري از طرح دعوا دارد. به گفته ويد و بارنز ، اصول كيفيت در ISO 9001: 2015 نيز صحيح است ، كه اظهار داشتند: "دستورالعمل‌هاي ISO 9000 مدل جامعي از دستگاه‌هاي مديريت كيفيت را ارائه مي‌دهند كه مي‌تواند باعث شود هر شركتي كه ISO را اجرا مي‌كند ، اغلب مزاياي زير را بدست آورد:

 

يك روند كارآمدتر و موثرتر ايجاد كنيد

افزايش رضايت و حفظ مشتري

كاهش مميزي‌ها

ارتقا Marketing بازاريابي

انگيزه ، آگاهي و روحيه كارمندان را بهبود ببخشيد

تجارت بين‌المللي را ارتقا دهيد

سود افزايش مي‌يابد

كاهش ضايعات و افزايش بهره وري

https://telegra.ph/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-03-03